söndag 10 juli 2011

Snoppfest

Vips tog vi, på fruns initiativ, hela familjen plus en kompis på jordgubbssjälvplock. Är det semester så är det, och just detta gjorde min mor även med mig när jag var barn. Fast då minns jag det som att det var väldigt glest och tog en väldig tid att fylla sin lilla hink. Nu var det grymt fett med gubbar och vi plockade åt oss drygt sju kilo på nolltid.
Bäbin plockade också, men hade inget att lägga bären i så hon mojsade in dem i och runt munnen i stället. I kombination med sin dansrelaterade fläskläpp gjorde det att hon såg ut som att hon hade varit med om värsta rallarslagsmålet.
Sen åkte vi hem och snoppade hela kvällen för att kunna festa på jordgubbsmiddag och göra sylt för hela året. Sommarglädje!

2 kommentarer:

Snokis sa...

Hemskt ord nånstans där i mitten.

Erik W sa...

Jag fattar faktiskt inte. Jag skrev ju hink och inte pyts eller bunke. Själv var jag inte helt bekväm med att skriva det klämkäcka "sommarglädje", men vad är det du mår dåligt av? Mojsade? Fläskläpp?