onsdag 17 november 2010

Simma lugnt

Denna termin har jag och L gått upp i s k okristlig otta varje söndagmorgon för att pina oss i väg till simskola där vi hängt sömndruckna och morgonsura eftersom vi inte lyckades i den wall street-parodi till utlottning av simskoleplatser som sker en gång i halvåret.
I dag var det dags att göra upp om vårterminsplatserna och jag var betydligt mer förberedd och började min växelvisa nät- och telefonbokningsrush exakt på klockslaget när slussarna öppnades. Men döm om min växande panik när det visade sig vara omöjligt att vare sig logga in eller komma fram på telefon. Efter en timme och ungefär 300 försök fick jag ta till det riktigt tunga artilleriet och skickade följaktligen ett s k argt mejl till ansvarig person. Då fick jag svaret att det var teknikstrul och att ingen hade kunnat boka. Så fem minuter senare var jag inne och fick en finfin 16.55-tid. Nu ska jag fira.

2 kommentarer:

frun sa...

Grattis! Tänk vad ni kan sova nästa år.

Snokis sa...

Annars kan jag rekommendera Hälsoteamet i Navestad. Få barn, humana tider, lätt att få plats och varmt i vattnet.