söndag 14 november 2010

Världens bästa Mia

Egentligen skulle jag vilja att den här bloggen var något annat. Nu är den ett lite myspysigt forum där jag då och då kanske lyckas vara lite rolig och nån enstaka gång till och med säga något viktigt. Men den är ju knappast ett ställe där jag fläker ut min själ till allmän beskådan och vrider och vänder på de saker som verkligen betyder något och som jag ligger vaken om nätterna för. Och att det inte är så är helt enkelt för att jag är för feg.
En som inte är feg är Mia Skäringer. I går kväll var jag i Linköping och kollade på hennes show "Dyngkåt och hur helig som helst", och det var ju det modigaste jag har sett i humorväg. Om två veckor kommer den till Norrköping och gå gärna dit om ni vågar. Det är väldigt roligt, men räkna med att få ordentligt många skratt i halsen för pengarna.
Mia Skäringer skrev en gång i tiden landets bästa föräldrablogg på mama.se. Och nu upptäckte jag att hon har startat en ny blogg. De senaste inläggen är inte lika skoningslöst självutlämnande som vi blivit vana vid, men det är så klart hög klass för det. Kolla in själva på http://blogg.yourlife.nu/avig-maria/

3 kommentarer:

Snokis sa...

Det där låter lovande inför nästnästa helg.

Erik W sa...

Yes. Jag kan lova både högljudda skratt och tårar från ditt sällskap.

Petter sa...

Ha, Ja Mia Skäringer är faktiskt förbannat bra och väldigt begåvad. Hon är ju till o med en lysande skådis, titta bara på henne i Solsidan till exempel. Strålande och övertygande. Och rolig som f...

Du pratar om att du inte skriver om saker som håller Dig vaken om nätterna. Det vore intressant att läsa tycker jag. Själva försöker vi hela tiden. Tankar om föräldralivet finns på www.monsterbloggen.webblogg.se.

Keep up the good work!
Petter