onsdag 16 mars 2011

Ny vår för bloggen

Man håller ju koll på statistiken, och de senaste dagarna har denna blogg plötsligt flugit upp på samma nivåer som i december, när jag körde min "fem sämsta ursäkter"-lista.
Det beror främst på att jag skickade en liten text till den framstående jämställdhetsdebattören Rebecka Edgren Aldén, författare till både boken och bloggen med namnet Skriet från kärnfamiljen. Texten är väl en liten sammanfattning av det jag har försökt förmedla på denna blogg. Läs den gärna, och allt annat som står i Rebeckas viktiga blogg.
Som av en händelse verkar detta ha sammanfallit med att någon bloggare med många läsare hittat denna text, som nu vandrar runt på nätet. Trevligt. Och skulle ni vilja läsa hela listan finns den här.

5 kommentarer:

Fridolina sa...

Jag hittade hit via Peppe. http://www.jeanetteohman.com/ Läste både om de fem bästa orsakerna och de fem bästa ursäkterna. Fantastiskt bra inlägg allihopa och bra sammanfattning av fenomenet. Jag har nu alla länkarna sparade för framtida behov! ;)

Erik W sa...

Härligt! Spread the world!

Snook sa...

Coolt! Jag gjorde en frustrerande kort intervju med henne en gång, hon hade så mycket mer att säga.

Anna sa...

Jag hittade hit via "skriet från kärnfamiljen" och har nu läst ikapp din blogg! (En sjuka jag har, har svårt att börja följa en ny blogg utan att ha koll på historiken, så jag läser ikapp, även om det kan ta tid! Tack och lov är bloggen inte så lång ännu!)

Gillar både dina småbarnshistorier och dina kloka jämställdhetsinlägg! Speciellt listorna!

Erik W sa...

Helst hade jag ju haft detta som en ren agitationsblogg, men jag har varken tid eller självförtroende nog. Därför roligt att höra att även det mer vardagliga kan vara kul också för folk som inte känner oss.