onsdag 2 februari 2011

Giget

Eftersom Sofie var artisten fick hon fint hotellrum. Och eftersom hon är ihop med den andra halvan av kompbandet fick han också bo där. Själv fick jag sova på en luftmadrass i Liljeholmen. Men jag fick vara med när vi skulle prova scenkläderna.
 Vi åt på en sushirestaurang. Man kunde välja buffé, men jag drog mig ur eftersom jag har en åkomma som gör att om det står att man får äta max 35 bitar så måste jag äta 35 bitar. Jesper tog buffén, men la av efter 26. Fegis.
 Innan spelningen var vi i logen. Raidern hade kommit fram som den skulle: sura tefat och salta katten i en liten glasbyrå var vårt enda krav. Sissela hade bara påscappuccino på sin lista.
 Sen blev det lite nervöst.
Och som sagt: vi delade loge med Sissela Kyle. Eller som herr linslus till höger på bilden säger: "Siisela Kyle" (med långt i och utan sche-ljud, alltså).

Spelningen? Tja, den var kort och gick väl hyfsat. Men det känns underordnat. Det viktigaste var allt annat vi fick uppleva i den stora staden. Sushi, hotell, Sissela. Jag fick till och med åka tunnelbana. Ja, detta gav verkligen mersmak.

5 kommentarer:

Lina Liman sa...

Men kors, jag fattade aldrig - även om jag borde ha gjort det - att ert band hade en sådan stjärnstatus! Var, vad, hur spelade ni och på vilket sätt kom Sissela in i bilden? Kul att det gav mersmak i alla fall. Och det där med tunnelbanan, det blir minsann något att berätta för barnbarnen.

Erik W sa...

Nåja, lugn i stormen. Sofie skriver och sjunger låtarna och vi andra står mest bredvid och försöker se snygga ut.
Vi spelade på hotellet Nordic Light, dit ett stort reseföretag hade bjudit en massa potentiella kunder för att kränga på dem ett nytt bokningssystem. På kvällen var det middag med underhållning, som vi stod för tillsammans med Sissela, några hiphopdansare och en jojkare. Med tanke på att vi med tio minuters varsel fick vår spelning nerskuren till två låtar tror jag att vi fick högre timpenning än Sissela.
Men du skulle ha sett tunnelbanan! Det var typ som östgötapendeln fast liksom under marken och i tid. Shit.

Pierre sa...

Pommes vad häftigt. Hur kul som helst. Jag är nyfiken på några saker. Vad åt du på sushistället? (Mitt rekord är för övrigt 28 st). Vem var det som ville ha sura tefat?

Erik W sa...

Jag åt en mellansushi, dvs 11 bitar, plus att jag fick tre bitar av Jeppe. Jag vet inte vad mitt rekord är, men det är nog under 20. Fast då har jag inte gjort någon seriös satsning. Ingen ville ha sura tefat. De bara stod där och såg roliga ut utan att nån hade bett om det. Vi hade inga som helst krav på logen. Jag skojade.

Pierre sa...

Under 20. Jag hade högre förväntningar på dig.

Vafalls?! Hade ingen begärt sura tefat? Det skojet var lite för bra. Jag trodde det var Barksan som ville ha.