lördag 5 februari 2011

Trosbekännelse

Bakslag i köpstoppet. Den senaste inventeringen visade att M bara äger fem småbyxor, så vi fick börja lista alternativen.
1. Tvätta oftare? Nej, det är ju ännu sämre för miljön än att konsumera.
2. Byta till sig begagnade? Nja, svårt att få någon att ställa upp. Plus att det känns som ett lite väl stort steg att börja med begagnade underkläder redan nu.
3. Sy nya själv? Nej. Absolut inte.

Vi bestämde oss för att bita i det sura och kategorisera in köpet under "nödvändigheter". Men jag känner mig smutsig.

3 kommentarer:

Lina Liman sa...

Men du smusslar ju i alla fall inte med det. Se detta som en form av bikt.

För övrigt en underbar rubrik. (Min egen ordvits som jag just upptäckte i förra meningen var däremot oavsiktlig.)

Toniscorner.com sa...

Ta det för var det är. Tanken är ändå att man ska tänka efter kring konsumtionen och hålla sig till just nödvändigheter.

Erik W sa...

Rubriken fick jag av Lisa som gästade oss under helgen. Så inte ens den kan jag ta åt mig äran för.
Och Toniscorner: absolut. Det är ju ingen tävling. Dessutom tycker jag att man kan vara lite mildare när det gäller barnen. Det är inte de som har kommit på det här.