fredag 4 februari 2011

Matkompetens

Här hoppades man att man skulle få folk att tänka till lite kring konsumtionshetsen och dess påverkan på vår miljö och vårt identitetsskapande, men icke. Det enda folk vill prata om efter min och bäbins tv-uppvisning är hur bra bäbin är på att äta. Huruvida det handlar om att hon är duktig på att äta själv eller duktig på att äta mycket vet jag inte riktigt, men jag tror att det är kombinationen som imponerade. På bilden ses hon hugga in på dagens andra portion purjolökssoppa med ris.

2 kommentarer:

Pjär sa...

Ja sannerligen, bäbin är bra på att äta! Men det har jag ju fått erfara lajv och det var mäktigt.

Det jag tänkte på när jag såg klippet, i slutet av inslaget, var hur mycket Emilie hade förändrats.

Erik W sa...

Jo, jag fick just höra att en som pappa känner tyckte att det var så roligt att få se min fru. När jag tittade hade jag inte en tanke på det, men det är klart att alla som inte vet hur frun ser ut trodde att det var hon som satt där i slutet. Men det var faktiskt reportern som också ville synas lite.