söndag 8 maj 2011

Tokiga pappa

När jag var yngre, så där 34, hände det titt som tätt att jag blev fullständigt galen och förvandlades till det barnen brukar kalla "tokiga pappa". Det gick ut på att jag gjorde helt tokiga grejer, till exempel ställde filen i diskmaskinen och gick rakt in i dörrar och sånt. Nu känns det som att jag har vuxit ifrån det, men då och då kommer det starka önskemål om att "tokiga pappa" ska återuppstå. I morse var en sådan morgon. Tyvärr var jag dessutom lite bakis efter lördagskvällens hejdundrandes spontanparty, så jag var inte alls i form för tokerier. Men jag försökte i alla fall med ett par småtokerier: "å, å, nu vill jag sitta här och prata med mina barn, men i stället råkar jag läsa tidningen, å så tokigt", men det dög tydligen inte.
Till slut tog M saken i egna händer och började hälla yoghurt på ett minst sagt tokigt sätt. Skrattfest är kanske att ta i, men jag tyckte nog att bäbin log lite. Fast hon kan förstås ha haft lite gaser eller nåt bara.

2 kommentarer:

Pjär sa...

Jag tycker du ska distrahera dem genom att lukta märkligt på en blomma.

Erik W sa...

Å, den gamla överslagshandlingsklassikern från tidigt 90-tal.