söndag 29 maj 2011

Värdens bästa mamma!

I dag är det alltså mors dag. Ett kommersiellt påhitt, uppfunnet av den lömske skojaren Max Svensson Lurifax, enkom i syfte att lura fattiga barn på pengar.
Men i vår familj går vi ju inte på det! I stället för att virka en tavla av maskrosor (som i Max Svensson Lurifax-boken) skapade barnen ett vackert hyllningsplagg till sin älskade moder. Själv bistod jag enbart med stöld av linne ur mors garderob och strykning av det nya trycket. Se det som ett tips till nästa år.

3 kommentarer:

Larschan sa...

Vad gulligt!

Linisen sa...

Så fint, och så otroligt mycket mer värdefullt än alla pengar i hela världen.

Kul förresten att läsa om Max Lurifax som funnits i mitt medvetande i extremt dålig upplösning - mest bara som ett begrepp och rolig rimfras - sedan jag hörde berättelserna som liten.

Erik W sa...

Gulligt och fint, absolut. Men nog tror jag att mor hellre skulle ta alla pengar i hela världen...
MSL var oerhört central för mig när jag var liten, och nu har den återbördats i min ägo. Jag tycker att den håller fortfarande och barnen tycker att den är toppen.