onsdag 1 juni 2011

Kvalitetskväll

Frun och M sover över hos respektive bästis, så då passade jag och L på att ha en hejdundrandes kvalitetskväll. Efter att ha baxat bäbin i säng lagom till att "Pinky och Perky show" var slut på Barnkanalen slog vi till på två partier Pippi-spel, ett parti Nollan och en omgång Finns i sjön. Och så vann vi två gånger var, så ingen behövde bli på dåligt humör.
Nu sover även L, så då återstår bara för mig att ta hand om disken efter kvällens hejdundrandes tacosmiddag. Sen ska jag förbereda morgondagens utflykt. 20 pannkakor är beställda till matsäcken (visst har jag sagt att våra barn äter som Karelin?).
Man är ju en hemmafru av guds nåde. Det skulle inte förvåna mig om jag avslutar kvällen med att sätta en jävla deg också.

2 kommentarer:

Pirre sa...

Vad roligt att spela spel med barnen. Jag vågar inte rikigt göra det med den äldsta. Hon blir så otroligt arg när hon förlorar.

Om du satte en deg så borde man typ få klatscha med en linjal i nacken på dig.

Erik W sa...

Mina barn har blivit lite bättre på att förlora med åren, men det är svårt. Dock mycket lättare om de inte spelar mot varandra.
Jag satte ingen deg. Pankisarna var inte klara förrän vid midnatt, så där gick gränsen även för mig.