onsdag 8 juni 2011

Min dag i grottan

Nu ska jag berätta om när jag och klassen åkte till en grotta. Först åkte vi buss jätte länge. Vi åkte tex förbi hela Kolmården och sen var vi framme. Sen gick vi jätte länge i en skog. Jag fick gå sist då.
Ibland stannade magistern vid ett träd och frågade vad det var för ett träd. Det var tex rönn, björk, tall och en buske som man kunde göra smörknivar av. Ibland stannade han vid ett bajs och frågade vad det var för ett bajs. Det var tex räv.
Sen var vi framme vid grottan och då kröp vi ner direkt.
Där inne var det kallt och blött och brunt. Magistern hade pann lampa.
Sen var det dags för lunch, men först ville magistern visa lite bajs igen. Sen lekte vi med bajset. Vi spelade tex kula. Sen åt vi mat säcken. Jag hade pasta sallad.
På vägen hem visade magistern att man kunde göra ljud med maskros stjälkar. Alla lät som ankor hela vägen till bussen. Magistern kunde spela tvåstämmigt. Det var en rolig dag.

Inga kommentarer: