torsdag 16 juni 2011

Lång dags färd mot natt

Sommarens hittills längsta dag lider mot sitt slut. En massa kraftödande vuxenbråte har dominerat, men här skriver jag ju bara om mystrevliga barnanekdoter, så det lämnar jag därhän.
Dagen började i alla fall härligt, när min äldsta dotter slutade tvåan med buller, flaggor och Justin Bieber. Magistern visade bildspel i klassrummet och jag framstod som fina pappan som varit med både på årets reningsverksutflykt och förra veckans grottäventyr.
Sen blev det finsång, blomutdelning och rektorstal i Lejongropen och sen gick vi hem och åt jordgubbstårta. Precis som barnets mor alltid gjorde när hon slutade skolan.
Jag hann också med att jogga för första gången på ett par år och slog mitt personbästa med sex minuter på varvet runt strömmen. Vinterns innebandypass och squashturneringar har gett resultat.
Japp, händelserikt som sagt. Och när vuxenvärlden ter sig mörk kan jag som vanligt glädja mig åt att jag har världens bästa barn.

2 kommentarer:

Den nya hurtbullen sa...

Oj vilken spurt! Jag som först tänkte föreslå en sammanslagning runt strömmen men ångrade mig genast när jag läste antalet minuter. Jag börjar själv närma mig antalet i km, vilket är rekordbästa ever för min del.

Hejs!

Erik W sa...

Alltså, jag har inte sprungit runt strömmen på sex minuter... Bara sex minuter snabbare än för två år sen.