måndag 14 mars 2011

Känd från radion

Från början var det ett helt vanligt nyårslöfte, familjeinternt och utan annan press än den som kom från oss själva. Men nu har jag och frun mer och mer börjat förvandlas till något slags talespersoner för hela antikonsumtionsrörelsen. Frun köpstoppsrapporterar frekvent i tidningen hon jobbar på och jag har ju fläkt ut mig i tv. Nu vill även radion att jag ska berätta om detta. I morgon förmiddag ska jag sitta en halv förmiddag och häva ur mig pålästa antikonsumtionsklokheter i P4 Östergötland.
Svårt, men bra. All offentlighet gör som sagt att man verkligen inte kan vika från den inslagna vägen, och att man blir tvungen att tänka till om varför man gör detta.
L har krävt att få vara med också. Bäbin fick ju äta pasta i tv, och storasystern har fått visa i tidningen hur drabbad hon är av köpstoppet.

Inga kommentarer: