onsdag 2 mars 2011

Ang. vidriga klänningar...

... så jodå, L slog till på en fullständig flamencoutrustning, inklusive klackskor och kastanjetter. Vidrig, kanske, men allt klär en skönhet, eller vad säger du, Snokis? Denna har hon nu på sig så ofta hon får (vi har sagt nej till att ha den under måltid och sömn) och berättar om allt hon köpt för alla hon möter. Idag visade hon upp den på förskolan. Vilket så klart gör det lite jobbigt för mig, eftersom alla vet att vi har köpstopp, så jag måste hela tiden lägga in små bisatser om att hon använt månadspeng och samlade julklappspengar och köpt den helt för EGNA pengar. Så jag tar tillfället i akt att poängtera det än en gång: denna utrustning plus den lilla sminklådan och mjukispapegojan hon också köpte under resan är betalda med L:s samlade besparingar, vilka hon så klart får använda precis hur hon vill (nästan). Vi lyckades hålla köpstoppsreglerna under hela resan.

2 kommentarer:

Snokis sa...

Fast jag tänker att såna där klänningar hamnar i kategorin absoluta nödvändigheter.

Pjär sa...

Köpstopp hela resan? Säkert. Men när man upprepar något tillräckligt mycket så blir det ofta till sanning. Jag tror ni handlade skiten ur er från dag 1.