tisdag 4 januari 2011

Meddelande till frun

Hej frun. Vi har det bra här hemma. Här är lite av vad vi har haft för oss i dag:
Vi har köpt en ny skyffel. En märkes på Bauhaus. Visst sa vi att konsumtionsstoppet upphävs vid skyffelstöld? L var dock besviken på att jag inte berättade om stölden i kassan. Hon var säker på att vi hade fått rabatt i så fall.
L och M har nästan byggt färdigt sin snökoja. För att fira tittade de en timme på "Hej Sofia" på repeat på youtube.
Vi har gjort åt nästan hela grönkålspajen. Den var god i dag också.
Jag har fått tillbaka min mobil. Nycklarna är dock fortfarande spårlöst borta.
Bäbin har gjort fina framsteg på avföringsfronten. Fortfarande ljust, men nästan pluppbart och bara en gång än så länge.
Vi sa preliminärt att vi ska repa och spela in i vår källare i morgon kl 10. Om det känns fel med tanke på vårt besök och sånt kan vi ändra. Eller om vi stör din sovmorgon.
Det var nog det mesta. Hoppas att du har det bra på jobbet. Är du sugen på nåt särskilt till middag?
Puss puss.
Din forever.

2 kommentarer:

frun sa...

Vilken underbart fin rapport. Nu känner jag mig genast lugn, och nästan delaktig. Jag kan äta mozzarella till middag. Det och yoghurt är väl det enda vi har.
Ses snart!

Erik W sa...

Vi har lite grönkålspaj också, som sagt. Puss puss.