tisdag 11 januari 2011

Repa i källaren

Mannen till höger heter Jesper. En lite lätt skådespelaryvig men annars trevlig och rolig kille som jag kände lite vagt när jag bodde i Eskilstuna i början på 90-talet. Eftersom föräldraledigheten är ett fullt godkänt alibi för att bjuda hem vem som helst har vi börjat umgås, då även Jesper är begåvad med en ettåring.
Kvinnan till vänster heter Sofie. Hon är en mycket begåvad singer/songwriter och ihop med Jesper. Eftersom Jesper är så där härligt spontan och yvig bjöd han hastigt och lustigt in mig att ingå i Sofies kompband, som nu består av mig och Jesper. 1 februari har vi en spelning i Stockholm, så nu pendlar vi mellan vår källare och deras vardagsrum och försöker repa när bäbisarna sover eller äter banan. Det är mycket roligt.
Se där: ännu ett skäl att vara föräldraledig. Ett bland många andra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men shit pommes vad roligt! Om jag haft möjlighet hade jag kommit och lyssnat.

Visste inte att herr Barkselius befann sig i Norrköping. Hälsa honom.

/staten

Erik W sa...

Det är ett s k företagsgig, så jag tror inte att du hade kommit in ändå. Men det är roligt och vi är nästan lika tajta som Johans rockband.
Jag ska hälsa Jeppe. Han har bott här rätt länge.

Anonym sa...

I åtta år för att vara exakt och jag var yvigare då. Vem är staten? Låter som Pierre! Hur tajt var Johans Rockband? Tajt hoppas jag...
/Jeppe