söndag 2 januari 2011

Medelklassbarnens julbord

Vårt hem har förvandlats till ett hotell, komplett med reception, piccolo och roomservice. Eventuellt inspirerat av årets julkalender. Jag såg till att snabbt boka upp tre rum till mitten på februari. All inclusive. Det gick bra att betala vid utcheckning.
Frampå eftermiddagen dukade personalen fram julbord i matsalen. Ett gediget sådant. Både med standardrätter som senapssill, karlssons (sic!) frestelse och (vegetarisk) prinskorv, men även med lite mer udda rätter som tacos, pad thai och rödbetscarpaccio. Det var minst sagt dignande.

2 kommentarer:

frun sa...

Jag tycker att det är lite väl glesa rapporter här på bloggen. Har du inga dråpliga familjehändelser att dela med dig av till en arbetande fru? Jag är ju van att ha koll på er.

Erik W sa...

Jag ska försöka skärpa mig. I dag har vi städat, postat det där till min mamma och spelat Sims. Inte så mycket att skriva hem om.