tisdag 14 december 2010

Dålig tajming

Fint utomhuslucia i går med något mulliga lucior och tärnor. Och stor teaterpremiär i dag med L i huvudrollen. Som jag hade sett fram emot detta, men så började bäbin göra ifrån sig på ett misstänkt magsjukevis och då är det ju 48 timmars karantän som gäller.
Hon och jag fick bli hemma. Och i morse begicks en stor debut i familjen när M för första gången på egen hand följde L till förskolan. Dessutom utrustad med videokamera så att hon skulle kunna föreviga den stora teaterinsatsen. Jag och bäbin är hemma och håller oss i närheten av skötbordet i stället.

6 kommentarer:

Snokis sa...

Jag undrar varför inte Grobianhannen skrivit nån arg kommentar under det här inlägget. Som kompensation kan jag bli lite upprörd över att du tycker att det är fint med luciatåg utomhus när det är typ tusen minusgrader.

Anonym sa...

Vad menar du egentligen? Jag har följt bloggen lite och den där grobianen skriver mest i politiska sammanhang. Sen har han många poänger även om jag inte håller med honom i allt

grobianhannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erik W sa...

Jag missade ju luciatåget, så det är möjligt att jag hade varit mindre entusiastisk om jag varit på plats. Men det ser ju fint ut på kort.
Jag kan försöka med en sån där lista gh, men jag är ärligt talat mer inne på att skriva nåt mer positivt i stil med "de fem bästa skälen att vara med sina barn". Men först ska jag ju överleva plats fyra till ett på den pågående listan...

grobianhannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erik W sa...

Ekonomi och jobbsituation skulle jag gissa är de vanligaste motiveringarna i dessa fall.