fredag 10 december 2010

Fredagslista från en renlevnadsfemåring

OBS! Bilden tagen vid ett tidigare tillfälle.
Så var det dags att kasta lite dåligt samvete på sin stackars far som bara vill ha lite lugnt och avslappnat på fredagkvällen. L kastade helt utan förvarning fram en lista på med vilken frekvens hon tycker att vuxna ska konsumera alkohol:
1. Aldrig
2. En lördag i månaden
3. Varje lördag
4. Varje onsdag och lördag
5. Varje dag
Själv klarar jag med nöd och näppe fjärdeplatsen, fast jag brukar föredra fredag och lördag. Denna vecka körde jag dock rätt hård torsdagskonsumtion, när mina arbetskamrater bjöd på både glögg, julöl, rödvin och whisky, så nu är frågan hur jag gör resten av helgen.

2 kommentarer:

grobianhannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erik W sa...

Förtydligande: Jag tar ett par glas vin vid dessa tillfällen. Jag är så klart aldrig berusad i samband med vård av barn. Jag insåg att det där inlägget inte såg helt bra ut.