måndag 6 december 2010

Ilska vid radion

Att vara hemmaledig (som L kallar det jag ägnar mig åt) innebär att man får tid att lyssna både på radio.
I dag var det Kaliber i P1 om svensk asylpolitik. Och varje gång ämnet kommer upp blir jag så arg så jag måste gå och lägga mig. Vi borde fanimig skämmas för vad vi gör med människor. Och det är nästan det värsta med sverigedemokraternas plats i riksdagen: att regeringen och socialdemokraterna kan slå sig för bröstet för att de har en sån human flyktingpolitik. Möjligen i jämförelse med sd, men det är ju som att jämföra spyor med bajs: visst, det förstnämnda smakar lite bättre men det är fan inte människovärdig föda för det.
Nu ska jag blunda en stund och i mitt inre visualisera Tobias Billström på ett plan till Irak med tvångströja och spottluva.

3 kommentarer:

grobianhannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erik W sa...

Precis: sd:s frammarsch gör att risig flyktingpolitik mycket lättare går att framställa som världens mest humana.
Ärligt talat är jag inte helt uppdaterad på sossarnas nuvarande flyktingpolitiska program. Men jag har fortfarande oerhört svårt att smälta hur de behandlade de s k apatiska flyktingbarnen, då enbart med stöd av moderaterna men det räckte ju. En av svensk historias största skandaler.

grobianhannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.