onsdag 13 oktober 2010

Aramsamsam

Första gången M skämdes för mig var för övrigt i samband med ett barnkalas. Hon skulle till en kompis med det skönt klingande förnamnet Samsam och jag erbjöd mig att vid hämtning hylla födelsedagsbarnet med att sjunga klassikern "Aramsamsam, aramsamsam, karevarevarevarevare ramsamsam" (med reservation för att jag missuppfattat texten). Detta var inte aktuellt visade min dotter med väldig tydlighet, vilket som sagt gjorde mig väldigt stolt.
När jag väl stod i Samsams tambur kom M fram och sa lite för högt: "Skulle du inte sjunga, pappa?". "Eh, nej... eh..." stammade jag fram och kände skammens rodnad stiga i ansiktet. Men blev än mer stolt över min dotters sätt att hämnas och fullständigt genomskåda min skämsbluff. Hon är sannerligen fantastisk.

1 kommentar:

grobianhannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.