onsdag 27 oktober 2010

Listor

Mina döttrar har till min glädje ärvt min klichéartat manliga fäbless för listor och poängrankning. Det går sällan en dag utan att något ska rangordnas. Och det finns inga spärrar mot kontroversiella saker som att rangordna familjemedlemmarnas olika värden. Senast jag hörde efter låg jag tvåa efter den svårslagna bäbin, så jag är helnöjd.
Till frukosten i dag serverades två listor.
M:s:
1. Julafton
2. Födelsedagskalas
2. Födelsedag
(ja, det blev en delad andraplats där)
L:s:
1. Julafton
2. Att få tvål i munnen
3. Att få såpbubblor i munnen

3 kommentarer:

grobianhannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erik W sa...

Olika är bra. Med förnuft. Annars hänger jag inte riktigt med i alla vändningar, men jag uppskattar mycket att du läser och kommenterar. Fast är inte boxershorts en slags kalsong? Dansade du i det?

grobianhannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.