söndag 17 oktober 2010

Bråda dagar

Födelsedagsbarn i kombination med svärmorsbesök har inneburit späckade dagar, därav det tunnsådda bloggandet. Inte så att svärmor och hennes man kräver en massa uppvaktning, utan tvärtom. Eftersom vi till vardags lever i barnvaktslöst land gäller det att maximera tiden när de är här. I fredags passade jag som sagt på att vara med M i skolan, i fredags kväll kollade jag in John Cleese-showen, i går fick jag och frun först storhandla tillsammans i sällskap av endast ETT barn, vilket till vardags brukar kännas ungefär som att vara på dejt och sen på kvällen fick vi som sagt gå på riktig dejt, helt utan något barn. Här är lite annat som hände under helgen:


Vi har denna höst tagit itu med ett dåligt samvete och äntligen kommit igång med cykelträning för L. Och precis som jag anade var svärmors mans övernaturliga cykelpedagogik precis vad hon behövde för att lära sig på riktigt. Ett litet pass med honom och hon kunde plötsligt både starta och stanna själv. Och cykla lite däremellan. En stor händelse.

 Varje söndag är det simskola för L. Förra helgen tog hon två märken, i dag ingen. Dagens duschlåt var den finstämda Suzzie Tapper-låten "Visst finns spirakel, och för mig är det faktiskt du" och jag kunde bara säga "dito, baby".

 Och så bjöd den nyblivna åttaåringen på diskokalas. Gästerna var dansglada, hade köpt lite för överdådiga presenter och högg glatt in på både grönsaker, popcorn och glasstrutar (i vår familj tycker vi att man lika gärna kan dippa paprikastavar som chips). Födelsedagsbarnet själv var fortfarande mest intresserad av sin mobiltelefon.

Bäbin var också mycket disko- och popcornintresserad och bjöd gästerna på både dregel och tryckare.

Inga kommentarer: