fredag 15 oktober 2010

Min dag i skolan

Min dag i skolan började med att vi fick ta magistern i hand. Sen fick vi stå på led. Sen gick hela ledet jätte jätte långt. Jag fick inte hålla magistern i handen. Vi fick stanna på vägen och titta på en jätte gammal fästning som var tre hundra år fast den fanns inte kvar ännu så det var mest en fotbolls plan där. Sen gick vi vidare och kom ända till renings verket. Där var det en tjej som berättade om vatten och bajs och vi fick se en film med en som jag känner lite som heter Jesper där han berättade om vattnet och bajset fast hans röst passade inte med munrörelserna så jag fattade inte så mycket och sen berättade tjejen om hur dom kan återvinna bajset och sen fick vi chokladbollar. Sen fick vi gå runt och titta på alla ställen där allt som man spolar ner i toan hamnar och det luktade så äckligt att vissa nästan försökte kräkas. Sen fick vi en vattenflaska och en avlopps skrapa och sen fick vi gå hem och det var jätte jätte långt då också. Sen fick vi mat. Det var rösti. Man fick högst ta 20 rösti. Jag tog 18. Rana tog 36. Man fick dinosauriekiss att dricka. Sen var det klassens timma och då var det mördarleken, äggulan och katten och musen. Jag fick aldrig va men jag fick hålla magistern i handen då. Sen fick vi färg lägga en grej från renings verket. Hedvig och Hillevi hade namns dag och det var fem grader ute. Sen fick vi gå hem.

Inga kommentarer: